Orange Films en de zorgbranche

door - Orange Films

Orange Films

De zorg vinden we een prachtige branche. Het kent vele verschillende vormen van hulpverlening en dus ook veel persoonlijke verhalen: over positieve ervaringen met patiënten, collega's, het beroep of gewoon simpelweg hoe een gemiddelde dag eruitziet. Hoe kun je deze sferen nou beter overbrengen dan met een film?

Mensen vinden het prachtig om werknemers in de hoofdrol te zien spelen en om op deze manier een kijkje te kunnen nemen in de werksfeer. Het kan tegenwoordig lastig zijn voor zorgorganisaties om goed personeel te vinden. Des te belangrijker wordt het om een originele vacature neer te zetten die de juiste doelgroep aanspreekt. Op welke manieren en voor welke doelgroepen deze video's kunnen worden gemaakt, hebben wij hieronder op een rijtje gezet:

Recruitment film. Zo kun je binnen 60 tot ongeveer 90 seconden kort en krachtig naar buiten brengen wat een bepaalde functie inhoudt en hoe in een team van jouw instantie wordt gewerkt. Het is een kijkje in een dag van de organisatie. Zo'n recruitment film geeft een gezicht aan de mensen achter jouw bedrijf.

Zo hebben wij wijkverpleegkundige Lisa laten vertellen over haar dagelijkse werkzaamheden bij zorgorganisatie Pantein. Zij legt in deze video uit wat voor haar bijzonder is aan het werk dat ze doet. Lisa vindt het mooi wat ze voor haar patiënten kan betekenen en de waardevolle relatie die ze met haar collega's heeft.

Klik hier voor de gehele video!

 

Instructiefilm. Voor deze film zijn de mogelijkheden eindeloos. Kennis of informatie over organisatieveranderingen en -methodieken kunnen op een korte en verhelderende manier worden verteld. E-learning biedt via een instructiefilm vele voordelen voor interne communicatie. Dit wordt dan ook steeds vaker ingezet. Eveneens kan met een instructiefilm in externe communicatie bijvoorbeeld worden geschetst hoe een (eerste) werkdag voor iemand eruit ziet.

Bij zorgorganisatie Cello wordt gebruik gemaakt van een nieuw communicatiesysteem, genaamd PODD. Mensen met een verstandelijke beperking kunnen via dit systeem communiceren met hun verzorgers en naasten. Via een instructiefilm leggen wij uit hoe dit precies te werkt gaat. Bekijk hier de video over het verhaal van Isha.

 

Animatiefilm. De uitleg van een bepaalde werk- of (be)handelswijze wordt erg simpel gemaakt met de inzet van een animatie. Complexe processen kunnen zo op een eenvoudige en heldere manier worden weergegeven.

Zo hebben we een animatie gemaakt voor het nieuwe Diabetes Groeimodel van het Canisius Wilhelmina Ziekenhuis in Nijmegen. Voor ouders en kinderen die met deze ziekte te maken krijgen, wordt dit een stukje duidelijker gemaakt.

Bekijk hier hoe we deze video hebben vormgegeven!

 

Corporate film. Deze duurt over het algemeen 2 tot 4 minuten en is dus een geschikte optie voor een doel waarvoor een iets uitgebreidere uitleg nodig is. Een corporate film vertelt het verhaal van een zorgorganisatie als geheel. Wat zijn jouw speerpunten? Wat maakt jou uniek? Wij maken hier een film van met beelden van de locaties, werknemers en (eventuele) klanten of samenwerkingspartners. Deze corporate film kan bijvoorbeeld worden getoond in de header van de website. De website komt dan echt tot leven. Dit deden wij voor advocatenkantoor Poelmann van der Broek

 

Dit zijn natuurlijk slechts een paar opties van een aantal films die in de zorgbranche toepasbaar zijn. Elk project is anders en zo ook de geschiktheid van een film. Ons motto blijft wel: film is een middel en geen doel op zich. Daarom raden we aan om met een streven bij ons binnen te stappen, zodat we samen het beoogde resultaat kunnen bereiken. Is het toch nog niet helemaal helder hoe je film en de zorg wil koppelen? Dan brainstormen we uiteraard graag mee!

 

We houden je graag op de hoogte van onze videoprojecten en -ontwikkelingen! Volg je ons al op LinkedIn?

Terug naar blog