Nintendo

Wij zijn al jarenlang fan van één van de grootste spelers in de game-industrie: Nintendo. We waren dan ook enorm enthousiast toen Nintendo Benelux ons uitnodigde voor een gesprek. Ze vertelden de kwaliteit van hun online content te willen verbeteren. Daarom klopten ze bij ons aan.

Nintendo is vaak aanwezig op beurzen, bijvoorbeeld de internationale Made In Asia (MIA) beurs. Hier wilden ze meer mee doen. We begonnen met een testcase. Het EK Splatoon (een verfshooter game) naderde en daar wilden ze graag een promotiefilm voor. We maakten in korte tijd een script en zorgden dat het eindresultaat van onze beste kwaliteit was. Deze promofilm liet het startschot afgaan van een hele reeks video's. Binnen een paar maanden reisden we af naar Gent, Brussel en Utrecht.

THE MAKING OF

Werken voor Nintendo op een evenement als de MIA-beurs was een hele beleving. We keken onze ogen uit naar de massale cosplay van die dagen; dit zijn gameliefhebbers die zich naar hun favoriete gamepersonage kleden tijdens zo'n bijeenkomst. Alles is op zo'n beurs ontworpen naar de fantasiewerelden van de games en elke stand straalt plezier en spel uit. Er worden ook qualifiers gespeeld voor internationale toernooien.

Nintendo grijpt deze gelegenheden aan om nieuwe games en technologieën te introduceren. Zo hielden wij interviews met Franse gezinnen over de nieuwe Nintendo Switch die toendertijd werd uitgebracht. Het chaotische enthousiasme wat dit ontketende, maakte het erg leuk om deze films te maken. Het gaf ook soms uitdagende puzzels om creatieve oplossingen voor te bedenken.

NK SUPER SMASH BROS

Met het naderen van het NK Super Smash Bros werden we eveneens gevraagd om een film te maken. Dat was bijzonder, omdat we in gesprek mochten met echte rasgamers van dit spel. Het waren hele diverse teams die trots vertelden over hun ervaringen met de Nintendo game.

Daarnaast maakten we een promotiefilm voor het Nederlandse team van het NK Splatoon. We stelden Brian, Riolu, Emil en Sap voor en lieten hen meer vertellen over de kracht van hun team. Zonder daarbij het geheim van hun overwinningen weg te geven, natuurlijk.

REVIEW

Nintendo liet weten erg tevreden te zijn over ons werk. Ze waren vooral te spreken over onze aanpak en kwaliteit. Het Europese hoofdkantoor hanteert vaak strakke lijnen wat betreft inhoud, maar ook zij reageerden positief en waren feedbacksuggesties minimaal. Onze opdrachtgever schreef voor ons een mooie recensie:

"Orange Films heeft voor Nintendo Benelux een aantal videoprojecten verzorgd van hoge kwaliteit waar ik erg tevreden mee ben. Ze hebben een goed oog voor detail en gaan erg nauwkeurig en snel te werk. De samenwerking verliep ook heel vlot. Nogmaals bedankt, jongens!" - Roel Jansen

 

"Orange Films heeft met minder geen genoegen genomen en dat komt tot uiting in de film."

Roger Kranendijk - directeur BMW Story Nijmegen