Marketing, communicatie en film - een onafscheidelijk trio

door - Orange Films

Orange Films

Film draait er geheel om hoe jij met jouw (potentiële) klanten communiceert. Hoe laat je jouw merk naar buiten zien? Welke boodschap wil je vertellen? Video maakt dit in korte tijd kraakhelder. Wij zijn ervan overtuigd dat marketing en communicatie samen met video een superformule is om niet alleen de doelgroepen van jullie klanten te bereiken, maar daarnaast ook nog eens enthousiast te maken.

Geen wonder dat beeld zo populair is en lange lappen websiteteksten bijna een taboe zijn geworden. We zetten de voordelen nog eens kort op een rijtje: film wordt vele malen sneller verwerkt en de inhoud wordt veel eerder en meer bekeken dan wordt gelezen. Ook onhoudt men ruim het dubbele aan informatie. Omdat video veel meer tot de verbeelding spreekt, hoeven kijkers minder moeite te doen om de juiste boodschap en emotie te begrijpen. Ze krijgen er zelfs zin in. Dat vinden wij het allerleukste om te zien!

Wij denken graag met jullie als marketing- of communicatiebureau mee in de toffe uitdagingen die de online wereld met zich meebrengt en hoe je jouw video het beste kan inzetten. Met onze achtergrond in de communicatiewetenschap weten wij maar al te goed dat de keten van de zender, boodschap en ontvanger inmiddels een complex spinnenweb is geworden. Daarom denken wij dat het bundelen van jullie campagnestrategieën en onze creatieve skills in video(marketing) een perfecte samenwerking neer kan zetten. Om uiteindelijk samen de beoogde doelgroepen aan te spreken met een vet project waar zowel kijkers als de klant zelf blij van worden.

Voordat we met een project beginnen, willen wij altijd de volgende belangrijke vragen weten: wat wil de klant graag bereiken met deze film? Moeten de mensen die belangrijk zijn worden overtuigd, geïnformeerd of geprikkeld? Film is namelijk geen doel op zich, maar een middel om dit doel te bereiken. Wij zetten deze vragen samen samen met jullie bureau en de klant om in een concrete, beeldende boodschap. Eén van de keuzes die in dit proces belangrijk zijn: welke film past daarbij? Wij hebben een paar opties voor je op een rijtje gezet om je op weg te helpen:

Livestream. Bijeenkomsten of evenementen verlopen nu natuurlijk wat anders dan een aantal maanden geleden. Wanneer de omstandigheden het toelaten, kunnen mensen in kleine groepen nu bij elkaar komen. Wij denken dat livestream enorm effectief is om alle betrokkenen toch van het evenement te kunnen laten genieten. Zo filmden we laatst de 'rijdende diploma uitreiking' van het Mondial College in Nijmegen met vier verschillende camera's. De leerlingen vonden het een geweldige dag! Naast studenten hebben we ook docenten met livestream mogen helpen, namelijk die van de TU Delft. Adviesbureau Bee-improve kon zo toch zijn training online laten doorgaan. Hier kun je meer lezen over onze livestream projecten.

BedrijfsfilmEen bedrijfsfilm vertelt het verhaal van jouw organisatie of bedrijf als geheel. Wij maken hier een film van met beelden van locaties, werknemers en klanten of partners. We vinden het gaaf om bedrijfs- of promotiefilms te maken die de pan uit swingen. Of eentje die je mooi als header op je website kunt laten pronken! Deze headerfilm maakten we bijvoorbeeld voor advocatenkantoor Poelmann van den Broek.

Recruitment filmWat als je met jouw vacature creativiteit wilt uitstralen naar jouw aanstormende talenten? Vooral millenials - misschien maak jij zelf net als wij ook deel uit van deze groep - vinden 't belangrijk om te weten bij wat voor soort bedrijf ze nu terechtkomen, wat voor sfeer er op kantoor hangt en welke leuke collega's er zoal werken. Om daarop in te spelen, maakten wij een recruitment video over een dag in het leven van engineer Tom. Zo saai zijn die techneuten helemaal niet, blijkt! Zien? Dat kan hier!

AnimatieHeb jij klanten die een complex of technisch verhaal te vertellen hebben? Dan is animatie de ideale oplossing. Met deze versimpelde weergave hoef je geen expert te zijn op het desbetreffende gebied om de video te snappen. Met Jips en Jannekes wordt een proces of verandering eenvoudiger uitgelegd. Dat bespaart weer een aantal honderd bladzijden van lange handleidingen of PowerPoint slides. Voor het CWZ maakten we een animatie om diabetes aan kinderen uit te leggen.

Brand movieDit kan hip, hipper, hipst. Of gewoon klassiek strak. Als iets een bepaald gevoel bij een product of bedrijf kan overbrengen, dan is het wel een brand movie. Een film die 'lekker wegkijkt'. Zo kregen wij van IT business solutions bedrijf KNNS de opdracht om de transitie van het bedrijf vast te leggen. Het streven: anders zijn in visuele communicatie dan de concurrentie. Wij mochten IT sexy maken, op zowel privé als zakelijk vlak. Een brand movie waar we trots op zijn!

Promotiefilm. Eén van de meest breed inzetbare films, en zeker ook een hele effectieve. Zo kun je een project waar je trots op bent in de spotlights zetten, je sociale media een boost te geven met een vlotte video of jouw succes graag met de buitenwereld delen.

Zo bedachten wij samen met Belgisch reclamebureau Op De Vloer een social media campagne voor onze vaste klant Game Mania. Wij wilden hun gamers activeren met deze film. Daarnaast hebben we de making of van de DeLaMar brochure nog eens extra in de spotlights mogen zetten. Het meest recente promotieproject waar we trots op zijn, is onze Valentijnsactie voor Wereldhave. We bedachten een verrassingsplan voor de bezoekers van winkelcentrum de Koperwiek. En dat leverde een heleboel blije gezichten op. Kijk maar!

Dit is enkel een selectie van een aantal films, maar natuurlijk vallen er nog veel meer soorten toe te passen! Dit hangt geheel af waar je jouw film (voor) wil inzetten. En daar brainstormen we graag over mee! Heb jij al een idee?

Terug naar blog