Kippenvel door een aftermovie

door - Puck Van Overvest

Puck Van Overvest

Het is inmiddels halverwege juli en dus zitten we middenin het festivalseizoen. In onze Nijmeegse thuishaven is zelfs net de Wandelvierdaagse en haar week vol feesten tot een eind gekomen. Je kunt er natuurlijk donder op zeggen dat hier een hoop vette aftermovies van worden gemaakt. Afgelopen maand hebben mijn Facebook en Instagram feed ook bomvol gestaan met festivalvideo’s van lachende en dansende massa’s mensen, goeie DJ’s, zon en feelgood muziek. En ik word er zelf ook vrolijk van. Waarom werkt een aftermovie nu zo goed?

Rillingen

De formule lijkt misschien simpel, maar is zeer doeltreffend. Aftermovies bevatten materiaal van allerlei soorten gezelligheid die jou als bezoeker weer terug laten nemen naar die dag of dat weekend. Diezelfde rillingen die op dat moment door je heen gingen kunnen door middel van een video weer terugkomen. Met een paar beelden kan al een hele beleving worden overgebracht. Het nagenieten met zo’n film werkt dus erg goed voor je klantenbehoud. Het zien van een aftermovie kan het zeker een trigger zijn om volgend jaar weer naar dat ene spetterende evenement of festival te gaan.